×

Titularizarea profesorilor la jumătate de normă: o oportunitate pentru anul școlar 2024-2025

Titularizarea profesorilor la jumătate de normă: o oportunitate pentru anul școlar 2024-2025

Oportunitatea titularizării la jumătate de normă pentru profesori în anul școlar 2024-2025

Începând cu anul școlar 2024-2025, profesorii au o oportunitate nouă de a se titulariza și pentru jumătate de normă. Această schimbare vine în urma publicării unui ordin recent în Monitorul Oficial, care reglementează încadrarea profesorilor din școli și grădinițe în regim de plată cu ora.

Potrivit Ordinului nr. 6.876 din 22 decembrie 2023, consiliul de administrație al inspectoratului școlar are autoritatea de a constitui catedre vacante la nivelul unităților de învățământ preuniversitar din cel puțin o jumătate de normă didactică de predare. Aceasta este o măsură menită să ofere oportunități mai mari pentru profesorii care doresc să se titularizeze, dar nu doresc să aibă o normă întreagă de predare.

Conform prevederilor legale, această constituire a posturilor didactice se realizează prin concurs național unic, iar consiliul de administrație al inspectoratului școlar poate forma catedre vacante viabile din cel puțin o jumătate de normă didactică de predare, în conformitate cu Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023.

Această măsură vine în sprijinul profesorilor care doresc să aibă o flexibilitate mai mare în programul lor de lucru, permițându-le să se titularizeze și să beneficieze de avantajele acestui statut, dar să aibă și timp pentru alte activități sau proiecte personale. De asemenea, această oportunitate poate fi deosebit de atractivă pentru profesorii care doresc să își împartă timpul între predare și activități de cercetare sau dezvoltare profesională.

În concluzie, titularizarea la jumătate de normă reprezintă o oportunitate semnificativă pentru profesorii din învățământul preuniversitar în anul școlar 2024-2025. Această schimbare le oferă mai multă flexibilitate în programul lor de lucru și le permite să se implice în alte activități profesionale sau personale.

Partajează acest conținut:

Publică comentariul