Bursele școlare vor suferi modificări majore; introduceți un nou tip de bursă pentru elevi
Ministrul Educației, Ligia Deca, a dezvăluit că vor exista modificări semnificative în sistemul de acordare a burselor școlare, introducând criterii noi pentru elevii din anul școlar următor.
Introducerea burselor de reziliență
Ministrul Educației, Ligia Deca, a adus lumină asupra unor schimbări majore în sistemul de acordare a burselor școlare pentru elevii din România, începând cu anul școlar viitor. Potrivit declarațiilor sale, aceste modificări au ca scop adaptarea criteriilor de acordare a burselor de merit și introducerea unui nou tip de bursă, numită „reziliență”.
Noi criterii de acordare a burselor
Unul dintre aspectele semnificative ale noilor criterii este împărțirea elevilor în două categorii distincte. În primul rând, vor fi incluși elevii cu medii foarte mari, care, în prezent, primesc burse de merit. Aceștia vor constitui primii 30% dintre elevii unei clase. În al doilea rând, vor beneficia de aceeași categorie și elevii care, deși nu au medii extrem de ridicate, demonstrează o înțelegere aprofundată a materiei și o performanță școlară deosebită.
Principiul fundamental și valoarea burselor
Principiul fundamental al noilor modificări este acela de a asigura că bursele sunt acordate unui procent de 30% din elevii unei clase, însumând bursele de merit și cele de reziliență. Valoarea acestora va fi stabilită în funcție de bugetul alocat anului școlar următor.
Echilibrul între burse de merit și burse de reziliență
Ligia Deca a explicat că aceste schimbări vizează să aducă un echilibru între bursa de merit, care va impune un prag de medie foarte înalt împreună cu performanță la concursuri și olimpiade, și bursa de reziliență, destinată elevilor care, deși pot avea medii mai modeste, evidențiază un progres semnificativ și o abordare dedicată față de învățare.
Aplicarea schimbărilor
Aceste modificări nu vor afecta bursa acordată în acest an, care va rămâne în conformitate cu regulile deja anunțate. Dosarele de curs au fost deja evaluate și aprobate conform politicilor existente.
Obiectivul final
Prin intermediul acestor ajustări, ministrul Educației și-a exprimat speranța că se va ajunge la un sistem care să reflecte corect performanța școlară a elevilor, în concordanță cu discuțiile purtate cu sindicatele din învățământ și cu sprijinul premierului Marcel Ciolacu, care a subliniat necesitatea unei evaluări corecte a merelor școlare și a performanței elevilor.
Partajează acest conținut:
Publică comentariul