×

Transformarea examenelor naționale: O nouă abordare pentru evaluare bazată pe înțelegere, nu doar pe memorare

Transformarea examenelor naționale: O nouă abordare pentru evaluare bazată pe înțelegere, nu doar pe memorare

Transformarea examenelor naționale: Elevii cer o abordare bazată pe înțelegere, nu doar pe memorare

Ministrul Educației, Ligia Deca, a anunțat astăzi că se dorește o nouă abordare a examenelor naționale, cu accent pe înțelegere și argumentare, în locul memorării sterile. Această schimbare vine în urma discuțiilor cu elevii, care și-au exprimat dorința de a fi evaluați nu doar pe baza cunoștințelor memorate, ci și pe baza capacității lor de a sintetiza și argumenta.

În cadrul unei conferințe de presă desfășurate în județul Argeș, ministrul Educației a subliniat că reforma curriculară în desfășurare la Ministerul Educației are ca obiectiv principal acordarea unei atenții sporite capacității elevilor de sinteză și argumentare. Aceasta vine în urma solicitărilor primite de la elevi, care doresc o evaluare mai echitabilă și relevantă pentru viitorul lor.

De asemenea, în timpul vizitei sale în județul Argeș, Ligia Deca a avut discuții cu elevii de la Colegiul Național Odobescu, care au transmis sugestii referitoare la materiile care ar trebui incluse în reforma curriculară la nivelul liceului. Printre aceste sugestii s-au numărat discipline legate de educația pentru viață, cum ar fi educația financiară și juridică, precum și cursuri practice despre gestionarea contului bancar și relaționarea cu autoritățile publice.

Elevii au mai solicitat o mai mare flexibilitate în alegerea materiilor de studiu, în special pentru cei cu potențial de performanțe înalte. Această cerință vine în contextul în care elevii doresc să studieze subiecte care îi pasionează și care le pot dezvolta abilitățile și talentele.

Prin aceste schimbări propuse, Ministerul Educației urmărește să ofere elevilor o evaluare mai adecvată și relevantă, care să le dezvolte capacitățile de gândire critică și de argumentare, pregătindu-i astfel pentru viața de adult. Această abordare bazată pe înțelegere și aplicare practică a cunoștințelor va contribui la formarea unor tineri pregătiți să se adapteze la provocările viitorului.

Această veste vine în contextul în care au fost aduse în atenție probleme semnificative în cadrul examenului de Limba Română de la Evaluarea Națională. Un raport de cercetare alarmant realizat de o instituție din Ministerul Educației responsabilă pentru elaborarea subiectelor a evidențiat subiecte neconforme cu curriculumul în vigoare și un barem de corectare care compromite validitatea probei prin acordarea arbitrară a punctajelor.

Aceste dezvăluiri au ridicat semne de întrebare cu privire la modul în care sunt elaborate și corectate subiectele la examenele naționale și la importanța unei evaluări echitabile și obiective a elevilor. Schimbările propuse de Ministerul Educației reprezintă un pas important către o evaluare mai justă și relevantă pentru viitorul elevilor.

Reforma curriculară în desfășurare la Ministerul Educației și noua abordare a examenelor naționale reprezintă o oportunitate pentru sistemul de învățământ din România de a se alinia la standardele internaționale și de a pregăti elevii pentru provocările și oportunitățile viitorului.

Partajează acest conținut:

Publică comentariul