×

Evaluările naționale pentru clasele a II-a, a IV-a și a VI-a 2025: Elevii primesc punctaje care pot fi transformate în note!

Evaluările naționale pentru clasele a II-a, a IV-a și a VI-a 2025: Elevii primesc punctaje care pot fi transformate în note!

„`html

Într-o schimbare semnificativă pentru sistemul educațional din România, elevii de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a vor beneficia, începând cu anul școlar 2024-2025, de un nou sistem de evaluare. Această inițiativă, anunțată de ministra Educației, Ligia Deca, promite să îmbunătățească modul în care progresele elevilor sunt reflectate și analizate.

Ce aduce nou ordinul nr. 6.595?

Ordinul recent publicat în Monitorul Oficial, nr. 6.595 din 4 septembrie 2024, stabilește metodologia prin care evaluările naționale vor fi organizate. O noutate importantă este că, spre deosebire de anii anteriori, elevii nu vor mai primi coduri, ci punctaje care pot fi transformate în note, la cererea scrisă a acestora.

Transparență și confidențialitate

Conform ordinului, rezultatele evaluărilor vor rămâne confidențiale. Asta înseamnă că nu vor fi afișate public și nu vor fi înregistrate în catalogul clasei. Această abordare vizează protejarea intimității elevilor și menținerea unui climat educațional mai puțin stresant.

Rolul rezultatelor în educația individualizată

Punctajele obținute vor fi utilizate pentru a crea planuri individualizate de învățare, personalizate în funcție de nevoile fiecărui elev. Aceste planuri vor fi comunicate părinților și vor putea include măsuri de remediere sau dezvoltare, în funcție de rezultatele obținute.

Evaluarea și raportarea rezultatelor

După evaluarea testelor, comisia de organizare a școlii va avea la dispoziție cinci zile pentru a redacta un raport detaliat referitor la rezultate și planul de acțiune pentru fiecare elev. În plus, comisia județeană va centraliza rezultatele și va comunica măsurile educaționale necesare pentru a îmbunătăți procesul de învățare.

Impactul asupra elevilor și părinților

Schimbarea metodologiei de evaluare va avea un impact semnificativ asupra modului în care elevii percep învățarea și progresul lor. Părinții vor fi mai bine informați despre evoluția copiilor lor și vor putea participa activ în procesul educațional, având la dispoziție informații clare și precise.

Privind spre viitor

În concluzie, noul sistem de evaluare promite să transforme educația din România, oferind elevilor instrumentele necesare pentru a-și urmări progresul într-un mod mai transparent și mai adaptat nevoilor lor individuale. Rămâne de văzut cum se va implementa această reformă și ce efecte va avea asupra elevilor și cadrelor didactice.

„`

Partajează acest conținut:

Publică comentariul